Digg  Sphinn  del.icio.us  Facebook  Mixx  Google  BlinkList  Furl  Live  Ma.gnolia  Netvouz  NewsVine  Pownce  Propeller  Reddit  Simpy  Slashdot  Spurl  StumbleUpon  TailRank  Technorati  TwitThis  YahooMyWeb
 

"Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câştigăm !" ( Victor Hugo )

 

Pagina elevului

NOAPTE DE VARĂ

De pe cer se vede luna
Supărată şi tăcută,
Zâmbetul ei înfioară
Ca un vânt de primăvară
Ce strănută.

Şi în nopţile senine,
Farmecul de lună plină
Sufletul îţi mai alină
Ca şi zâmbetul sălbatic
De albină.

Satul adormit suspină,
Cheamă îngeri să se-nchine
Cântecul de pianină
Dintr-o casă părăsită
Şi vecină.

Codrii mari de brad ne strigă
La o horă de poveste,
Cântăreţ un greier este
Şi fanfara minunată
Ne uimeşte.

Tot în casa părăsită
Ne trezim de dimineaţă,
Iată-ne din nou la viaţă,
Ce a fost noaptea trecută
Este ceaţă.

Ion Mădălina - clasa a VIII-a, Nicoleşti



DORINŢA

În liniştea nopţii
Privesc în depărtare,
Văd mii de licurici
Pe care aş vrea să-i văd aici.
Satul adormit,
Un regat infinit,
Codrii de brad,
Un întreg regat,
Mă fac să doresc
Să pot să evadez
Dintre pereţii încăperii
În regatul verii.
Farmecul de lună,
Ce vrăjeşte o albină,
Mă face să doresc
Să pot să roiesc
Departe în zare,
Spre nopţile senine
De farmec pline.
Atât îmi doresc,
Să pot să evadez!

Ion Denisa - clasa a VIII-a, Nicoleşti

PROF. TURCU FELICIA



TABLOU DE VISE

Este primăvară. Soarele auriu şi luciu se oglindeşte în lacul din mijlocul pădurii.
Vântul adie lin şi frunzele crude şi verzi flutură zburlite de cântările privighetorilor şi de ciripitul rândunelelor.
Violetele, abia înflorite, dansează în mireasma rudelor lor, toporaşii. Totul e învăluit în magie.
Aerul pur şi proaspăt îmbată orice fiinţă. Animalele zburdă voios pe păşunea de la marginea pădurii.
Fagul bătrân este înviorat de glasul duios al copiilor ce se joacă printre crengile lui protectoare. Ei cântă cântece de primăvară, acompaniate de sunetele divine şi misterioase ale pădurii.
Şi astfel, amurgul s-a lăsat şi încet, încet, luna a îmbrăţişat noaptea.

Stan Ligia Elena - clasa a VII-a, Puieşti

PROF. RALEA ION



IARNA

Iarna...Unii şi-o imaginează ca pe o femeie cu inima de gheaţă, care nu simte durerea din sufletele oamenilor atunci când trimite peste lume viscolul ţi gerul. Dar eu mi-o imaginez ca pe o regină bună, ce pune stăpânire pe tot cuprinsul ţării şi acoperind pământul cu mantia ei albă, face ca totul să pară mai pur, mai fin, mai gingaş.
Mai întâi, încep să coboare din cerul lipsit de soare steluţe mici de zapadă ce seamănă cu nişte fulgi de lebadă plutind alene spre pământ. Curând formează un covor pufos.
Omătul îmbracă pomii, casele, pământul, transformând această lume într-un tărâm alb, parcă vrăjit.
Copacii înmărmuriţi seamănă cu nişte fantasme, ce îşi întind braţele spre cer, cerând îndurare.
Săniuţele sunt nişte buburuze ce zboară şi se întorc în acelaşi loc, iar copiii nişte albinuţe, ce umplu valea cu zumzetul lor asurzitor.
Copiii aşteaptă venirea lui Moş Crăciun, care le aduce daruri şi atâta bucurie în suflet.
Iată de ce iarna a fost şi este pentru mine un anotimp de poveste.

Stanciu Crina - cls. a VII-a Nicoleşti


JURNALUL OREI DE ROMÂNĂ

Despre ora de română sunt foarte multe de spus. Voi începe prin a spune că este în primul rând o materie importantă şi, din punctul meu de vedere, o oră foarte frumoasă şi interesantă. Orice oră de română are farmecul ei personal, unele sunt foarte distractive, altele înfricoşătoare, mai ales atunci când dăm lucrări sau suntem ascultaţi.
Ora de română începe pentru unii copii încă din recreaţie, deoarece unii scriu, alţii repetă, iar alţii aleargă nepăsători de colo-colo, fără a avea puţin respect faţă de cei interesaţi de această oră.
După ce clopoţelul sună, toţi sunt în băncile lor, sau aproape toţi, pentru că unii sunt încă în recreaţie, şi aşteaptă fiecare, mai mult sau mai puţin, începerea orei. Şi iată că, nu după mult timp, doamna profesoară intră în clasă, ţinând în mână faimosul catalog, considerat de unii copii cel mai mare duşman. Apoi numeşte câţiva elevi pe care îi va asculta la teme şi la lecţia de zi, nu înainte ca aceştia să spună "Nu am ştiut!" sau mai bine spus "Nu am vrut!". După ce fiecare îşi primeşte nota meritată, trecem la o lecţie mai mult sau mai puţin frumoasă. Aşa cum facem de obicei, doamna profesoară începe prin a ne explica în aşa fel încât să înţelegem toţi, deşi unii nu sunt prea atenţi.
Şi cu bune şi cu rele, o nouă oră de română se încheie.

Manolache Mădălina - cls. a VII-a Nicoleşti

PROF. TURCU FELICIA
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one